Surutyö

"Kun suru kohtaa, kipu tarttuu sydämeen. Rukous kantaa, meitä uuteen huomiseen."

-Pekka Simojoki-

Älä jää suruun yksin vaan ota yhteyttä diakoniatyöntekijään Helena Valliin, jos kaipaat kuuntelijaa puh. 040 4805 754.

Sururyhmä

Seurakunnassa on sururyhmä kerran vuodessa. Ryhmän alkamisajankohta sijoittuu marraskuuhun. Se kokoontuu kuusi kertaa peräkkäin ja kerran myöhemmin keväällä.  Ryhmä on suljettu vertaistukiryhmä. Lisätietoja voi kysyä seurakunnan diakoniatyöntekijältä.

Pyhäinpäivänä kutsutaan kirkkoon kaikkia vuodenaikana poisnukkuneiden omaisia ja läheisiä. Poisnukkuneiden muistoksi sytytetään kynttilät alttarille. Jumalanpalveluksen jälkeen seurakuntatalolla on pieni kahvihetki. Kutsu tilaisuuteen lähetetään vain yhdelle omaiselle, jonka tiedot ovat hautajaisten yhteydessä annettu seurakuntaan. Omaisten tehtävä on välittää kutsua myös muille.

Pöytä, jossa kukkamaljakko ja enkelikynttilä