Vanha hautausmaa

Kauppatie 56, 29900 Merikarvia

Kirkon ympärillä sijaitsevalla vanhalla hautausmaalla on hautoja, jotka ovat peräisin 1700-1800 luvuilta sekä vanhoja historiallisia sukuhautoja, kuten Norrgårdin ja Ahlströmin sukuhaudat. Vanhalla hautausmaalla sijaitsee myös sankarihautausmaa, johon on haudattu yht. 216 talvi- ja jatkosodan sankarivainajaa. Sankarihauta-alueen vieressä seisoo kankaanpääläisen Kauko Räikkeen v. 1956 veistämä pronssipatsas, "Sureva äiti ja tyttö". Vuonna 1817 rakennettiin nykyinen kellotapuli. Tornissa on tällä hetkellä yksi 1700-luvulta peräisin oleva pronssikello sekä kaksi 1950-luvulla hankittua rautakelloa.
Parkkipaikkaa on lähinnä kellotapulin lähellä, torin puolella ja seurakuntatalon pihassa. Varastorakennuksessa sijatseva WC on käytettävissä lähinnä kirkossa olevien tilaisuuksien aikana.