Sanna Erelä, Lähetysyhdistys Kylväjä, Israel JUUTALAISTYÖ

Merikarvian seurakunnalla on Lähetysyhdistys Kylväjän kanssa lähetysaluesopimus vuodesta 2014. Tällä hetkellä Sanna Erelä on Israelissa viimeistä työkauttaan 2023. Aiempien lähettien tavoin Sanna Erelä on Lähetysyhdistys Kylväjän yhteistyösopimuksella tehnyt työtä Caspari-keskuksessa Jerusalemissa. Yhteistyö on jo muodostunut perinteeksi, sillä yhteistoiminta aloitettiin jo 1982. Keskeinen osa Casparinhttps://www.caspari.com/finnish/ työtä ovat olleet sapattiseminaarit. Keskus välittää ajantasaista tietoa messiaanisen liikkeen kasvusta ja tilanteesta Israelissa, tarjoaa koulutusta, opintokokonaisuuksia ja materiaaleja Israelissa paikallisten seurakuntien vastuunkantajille sekä opettaa kristityille kristinuskon juutalaisia juuria ja muistuttaa juutalaisevankelioinnin tärkeydestä. Sannan työ keskittyy etupäässä koulutussuunnitteluun.

Mirja Himanen ja Mekonnen Mulat, Suomen Lähetysseura, Etiopia KUUROJEN TYÖ

Suomen Lähetysseuran palvelupäällikkö Lars Pajuniemi kävi Merikarvialla marraskuussa 2015 esittelemässä Etiopian työtä sen jälkeen, kun Merikarvian lähetystoimikunta oli päättänyt tukea uutta lähetyskohdetta Afrikassa. Aiemmin Merikarvian seurakunta oli tukenut vuosikymmeniä SLS:n työtä Thaimaassa. Yhteistyö käynnistettiin aluksi nimittämällä Annika Utriainen Merikarvian seurakunnan nimikkolähetiksi, mutta tämän palattua kotimaahan vuoden 2017 aikana, tehtiin uusi palvelusopimus SLS:n kanssa, jonka myötä Leila ja Kari Pentikäisistä tuli seurakunnan nimikkolähettejä. Pentikäiset tekivät työtään Addis Abebasta käsin. Leila Pentikäinen toimi Pohjois-Etiopiassa kummilapsityön koordinaattorina ja Kari Pentikäinen puolestaan toimi Etiopian alueen kirkollisen työn (KIT) koordinaattorina. He olivat Etiopiassa talvesta 2018 ja palasivat pysyvästi kotimaahan heinäkuussa 2021.

Merikarvian seurakunta jatkaa lähetystyön tukemista Etiopiassa kannatussopimuksella. Kuurojen parissa työskentelevien opettajien koulustyötä Himanen ja Mulat ovat tehneet 1990-luvun lopulta lähtien ja jatkavat työtä yhä.

Ilolan perhe, Suomen ev.-lut. Kansanlähetys, Kypros MEDIATYÖ

Merikarvian seurakunta oli pitkään tukenut lähetyskohteita Kauko-idässä Thaimaassa ja Japanissa. Lähetystoimikunta katsoi uudessa tilanteessa kohdentaa lähetyskannatuksen Lähi-itään, Afrikan sarveen ja Kyprokselle, josta käsin Ilolat tuottavat noin 30-henkisessä työtiimissä mediasisältöjä (SAT-7 Tűrk)https://sansa.fi/mediat/ohje-sat-7-turk/ Turkin, Lähi-idän ja Pohjois-Afrikan alueelle. Lähetyssopimus tehtiin 2019.